יום שני, 10 בספטמבר 2012

הפעלות לילדים – חינוך מיוחד



היום כבר קשה עד בלתי אפשרי לתאר אירוע משמח כמו יום הולדת, או אירוע חגיגי אחר, ללא הפעלות לילדים. יש קשת רחבה ומגוונת של הפעלות, כך שאין כל צל של ספק כי תוכלו לבחור את ההפעלות אשר יתאימו היטב לצרכים הייחודיים של הילדים המיוחדים שלכם.
מספר טיפים עבור בחירת ההפעלות לאירוע
·         תערבו את הילד בתהליך הבחירה – אם בתור הורים מחנכים חשוב כי הילדים שלכם יהיו מעורבים עד כמה שיותר בכל תהליך שבו הם יכולים לקחת חלק, הדבר חשוב על אחת כמה וכמה אם מדובר על ילדים עם צרכים מיוחדים. בעצם כך שאתם מאפשרים לילדים שלכם להיות מעורבים, אתם בראש ובראשונה מבטיחים את מידת ההצלחה של ההפעלה באירוע, פשוט מפני שזו הדרך הטובה ביותר לקלוע לטעם של בעל האירוע. בנוסף, אתם מלמדים אותם שיעור חשוב באחריות ובדרך זו מחזקים את בטחונם האישי.

·         תערכו אירוע קטן ואינטימי – במיוחד אם יש לכם ילד אשר סובל מבעיות חברתיות כאלה או אחרות, חשוב שתערכו אירוע קטן. בדרך זו אתם מעניקים לילד שלכם הזדמנות להתמודד, בצורה הדרגתית ובטוחה, עם סיטואציות חברתיות שייתכן שהינן זרות לו לחלוטין. בנוסף על כך, אירוע קטן ואינטימי היא הזדמנות נפלאה עבור ילדים שאולי אינם מכירים כל כך טוב להתחבר וליצור קשרי חברות חדשים. תדאגו ליצור אווירה נעימה, על מנת שיהיה לילדים קל להיפתח.

·         תיערכו לצרכים של ילדים אחרים – אם בין המוזמנים לאירוע של הילד שלכם ישנם גם ילדים אחרים בעלי צרכים מיוחדים, הקפידו לברר את זה מראש. צרו קשר עם הורי הילדים ותשאלו אותם כיצד תוכלו להיערך מראש על מנת שתוכלו לארח אותם על הצד הטוב ביותר. זה בדיוק מה שהייתם רוצים עבור הילד שלכם.

·         תבחרו את ההפעלות המתאימות – בחירת הפעלה המתאימה לקהל היא דבר חשוב, ובמיוחד אם מדובר על ילדים בעלי צרכים מיוחדים. בנוסף על כל הגורמים הרגילים בהם יש להתחשב, כמו סוג ההפעלה, משך ההפעלה ומחירה, אתם צריכים לוודא כי ההפעלה מתאימה לילדיכם האהובים. בין הפעלות לילדים בעלי צרכים מיוחדים ניתן למנות סדנת יצירה המערבת את תכונות היצירתיות שלהם, הפעלות גופניות שיעזרו להם להשתחרר והפעלות חברתיות לחיזוק הכישורים החברתיים שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה