יום ראשון, 10 במרץ 2013

הפעלות יום הולדת לילדים


ילדים זה שמחה, ועל אחת כמה וכמה כאשר מתכננים את חגיגת יום הולדתם. הילדים של היום נהנים משפע רב של אפשרויות ואופציות לחגוג את יום ההולדת שלהם,  ויותר ויותר הורים מחפשים דרכים לשמח ולהפתיע את ילדיהם ביום חשוב זה. אין ספק שעבור הילדים יום ההולדת הוא היום החשוב ביותר בשנה, ובחירת הפעלות מסויימות ביום זה, היא בהחלט הזדמנות להפוך אותם למלך או מלכת האירוע.
קיימות המון אפשרויות שונות להפעלה ליום ההולדת. ממשחקי חברה מצחיקים ומגבשים ועד להופעות אורח של קוסמים, כוכבי ילדים, והצגות שונות. קיימות גם סדנאות שונות, כגון סדנת בצק סוכר או שוקולד בהן הילדים לוקחים חלק פעיל וממש יוצרים עוגיות בצורות שונות וממתקי שוקולד מעוצבים. כמן כן קיימים מפעילים אשר מציעים הופעות מוזיקליות בהם משתתפים גם הילדים,ולא רק צופים מהצד. בתחום ההפעלות לימי ההולדת של הילדים השמיים הם באמת הגבול.
אך יש לזכור כי לכל ילד חלומות אחרים, ובבואינו לתכנן את מסיבת יום ההולדת, כדאי וחשוב להבין מה הילד רוצה, אין צורך לפרוס בפניו אין ספור הצעות ולבלבל אותו. כדאי להכין רשימה של מספר אופציות להפעלות וזאת לאחר שבדקנו מראש את מסגרת התקציב, ומה זה ידרוש מאיתנו טכנית ואירגונית.  יש פעילויות שמתאימות לחצר , ויש פעילויות שכדאי יהיה לארגן להן מקום בבית. בעיקר אם מדובר ביום גשום או קר. ישנן פעילויות ימי הולדת שצריך להקים עבורן תשתית מתאימה מראש, ואת כל אלה צריך לקחת בחשבון. למי שאין דשא גדול וחצר, לא תבוא בחשבון השכרת ג'ימבורי ו"מתנפחים" כאופציה לפעילות יום הולדת.  קיימים גורמים שונים אשר יש לקחת בחשבון כאשר בחורים הפעלה ליום הולדת.
חשוב לזכור שעל מנת לשמח ילדים לא צריך הרבה. ילדים מטבעם נהנים מהדברים הפשוטים יותר, ולא נדרש מאמץ גדול על מנת לשמח אותם או לעודד אותם לשחק. לכן, אין צורך להגזים ולארגן יותר מדי פעילויות, אלא מומלץ להתמקד ולבחור פעילות מהנה אחת, השאר יבוא כבר מעצמו, כאשר הממתקים, העוגה, הבלונים והחברים, יעשו כבר את יתר העבודה. לילדים לפעמים קשה עם עודף גירויים, ולכן פעילות אחת בהחלט יכולה להספיק.
אופיו של הילד מאוד חשוב ויש להתאים לו את הפעילות המתאימה. יש ילדים שישמחו להיות באור הזרקורים ביום הולדתם ולהם יתאימו פעילויות מסוימות כמו לדוגמא:  "קריוקי" – כאשר הם יהיו הכוכבים, ויהפכו מהר מאוד למרכז העניינים. לעומתם  לילדים מופנמים וביישנים יותר, תתאים פעילות מסוג שונה כמו למשל מופע קרקס חיות נייד, או תיאטרון בובות. כאשר המיקוד הוא לא עליהם באופן אישי. בכל מקרה הפעלות לימי הולדת הן דרך נפלאה לתת לילדינו את התחושה שיום ההולדת שלהם הינו יום חשוב ומשמח גם עבורינו ובכך להגדיל אצלם את תחושת הערך העצמי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה