יום רביעי, 31 באוקטובר 2012

הפעלות לחינוך מיוחד


חינוך מיוחד ניתן לילדים עם  לקויות למידה כאשר המטרה היא להתאים את התוכן הלימודי לצרכיו של הילד, שבין היתר כוללים את ההיבט החברתי והרגשי. הפעלות לחינוך מיוחד נוצרו במיוחד מאותה סיבה. ילדים עם לקויות למידה זקוקים לסביבה תומכת ומלומדת המבינה את הלקות ובכך יודעת להתאים את הפעילות במיוחד עבור הילד.
כל ילד הוא שונה ולכן גם צרכיו שונים, ועל אחת כמה וכמה ילד עם צרכים מיוחדים. רוב ההפעלות לילדים הן ללא יחס אישי מיוחד, הילדים נהנים מהאינטראקציה הטבעית הנרקמת בינם לבין המפעיל  וישנה הבנה בסיסית. אצל ילדים עם לקויות ישנה בעיה בתפיסה של הדברים ולכן הם צריכים הכוונה מיוחדת המותאמת במיוחד עבורם.
הפעלות לחינוך מיוחד נעשות במקביל להפעלה רגילה לילדים כאשר המטרה היא שילוב הילדים עם לקויות הלמידה בפעילות עם יתר הילדים. המפעיל או המפעילה אשר עברו הדרכה מקצועית בנושא, יעזרו לילד בעל הלקות להשתלב מבלי לגרום לו לתחושת שונות. הגישה לילד צריכה להיות בגובה העיניים אך על הניואנסים להיות תואמים את הלקות.
ישנן שיטות וגישות שונות בהוראה לחינוך מיוחד ולכולן מטרה אחת והיא לעזור לילד להבין טוב יותר את העולם הסובב אותו וליהנות יחד עד כמה שאפשר עם שאר הילדים. אצל ילדים אלו יכול להיות לעתים תסכול הנובע מכך שאינם מבינים את המשחקים ואת ההוראות ולכן יש לגשת לילדים עם מרב הסבלנות, הבנה של הלקות צורכיהם.
הפעלות  לילדי חינוך מיוחד יכולות להיות מהנות ומגוונות עבור הילדים כל עוד מהפעיל עבר הכשרה ויודע כיצד לגשת לילדים ולגרום להם להיות מרותקים. ישנם הרבה מאוד משחקים והפעלות שמותאמות במיוחד לילדים שנועדו לפתח אצלם את הדמיון, לעזור בהבנת המרחב, מפתחת זיכרון ויכולות יצירתיות. בעזרת מפעיל/ה עם הכשרה וגישה סבלנית, אפשר יהיה להפיק מההפעלה ולגרום לילד כיף והנאה על אף הלקות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה